Návštěva Základní umělecké školy

Já ráda tančím, ty maluješ, on zpívá. A to všechno pod jednou střechou.

Během tohoto školního roku několikrát navštívili předškoláci z Mateřské školy Čejč Základní uměleckou školu v Hodoníně a postupně se seznámili se všemi obory, které škola nabízí.

V prosinci to byl literárně-dramatický obor. Žáci ZUŠ si pro děti připravili pohádku Mach a Šebestová a s velkým nasazením a minimem rekvizit ji zahráli na jevišti. Po představení dal pan učitel prostor na dotazy. Děti nejistě koukaly, ale nakonec přece jen jedna otázka zazněla: „Kdy bude svačina?“ V tu chvíli bylo jasné, že s prázdným břichem to dál nepůjde. Po svačině se nasycené děti přesunuly na jeviště a pan učitel je okamžitě vtáhl do improvizovaného děje, kdy si společně hráli na moře a piráty.

Pokračování bylo v lednu. Tentokrát nás vyhlížely dvě paní učitelky. Jedna z výtvarného a druhá z tanečního oboru. Jaký je to pocit vejít do tanečního sálu plného zrcadel? My už víme, že nádherný. Holky zajásaly a kluci v sobě objevili nové možnosti. Všichni s naprostým soustředěním vnímali hudbu a pokyny paní učitelky, a tak výsledkem bylo krátké, ale procítěné taneční vystoupení. A nenudili jsme se ani ve výtvarném oboru, vždyť kam se oči podívaly, tam bylo něco k pozorování. Malby, kresby, keramika, velká mozaika na zdi. Z obrázků, které si tam děti namalovaly, jsme si ve školce udělali výstavu. A tak si naše umělecké dílo mohly prohlédnout i mladší děti, sourozenci a rodiče.

V únoru jsme vyrazili na hudební obor. A to už se děti nemohly dočkat. Prostředí umělecké školy je jim známé a cestování autobusem je baví. Takže papuče, pití, svačina, batůžek na záda a vyrážíme. Přivítal nás pan ředitel a po úvodní fanfáře nám ukázal, jak si z obyčejné hadice a trychtýře můžeme vyrobit trumpetu. A když na ni zahrál, ozvalo se z hlediště „Cože? To jako fakt?“ Potom jsme si poslechli krásný koncert v podání žáků ZUŠ, během kterého se vystřídalo několik hudebních nástrojů. V druhé části byl pro děti připraven workshop a každý si mohl vyzkoušet hudební nástroj dle svých sympatií. A musíme uznat, že máme odvážné děti, které se toho vůbec nebály.

Spolupráci se ZUŠ hodnotíme jako velmi inspirativní a přínosnou. Děti se seznámily s novým místem v jejich okolí, vyzkoušely si aktivity, ke kterým se běžně nedostanou, a navíc cestování autobusem jim teď už přijde jako známé a samozřejmé.